Prądy interferencyjne (inaczej prądy Nemeca)

Prądy interferencyjne (inaczej prądy Nemeca) powstają poprzez nałożenie się prądów biegnących z dwóch skrzyżowanych ze sobą obwodów o nieznacznie różniących się częstotliwościach. Elektrody układa się na kształt kwadratu tak, aby obwody krzyżowały się ze sobą nad okolicą poddawaną zabiegowi. W tym miejscu oddziaływanie prądu jest najkorzystniejsze. Wnikając głębiej do tkanek możemy zaobserwować osiągnięcie lepszych efektów terapeutycznych. Prądy interferencyjne w głównej mierze działają przeciwbólowo. Skutkuje to zmniejszeniem napięcia mięśni, a także polepszeniemukrwienia leczonej okolicy, poprzez lepsze dotlenienie i odżywienie tkanek. Prądy Nemeca przyczyniają się do szybszego wchłaniania obrzęków jak również przyspieszają procesy regeneracyjne, wspomagając m.in. regeneracji uszkodzonych nerwów. Efekt wibracji jaki możemy zaobserwować podczas zabiegu przyczynia się do odprężenia organizmu oraz poprawy samopoczucia.

• Dysfunkcje mięśni: zaniki z bezczynności, osłabienie mięśni, pourazowe i pooperacyjne urazy mięśni, odruchowe zwiększanie napięcia mięśni (np. jako konsekwencja zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa);
  • Urazy kończyn, skręcenia, zwichnięcia;
  • Opóźnienie zrostu kostnego;
  • Źle gojące się owrzodzenia;
  • Zaburzenia krążenia krwi;
  • Reumatyzm tkanek miękkich;

• Wszczepiony rozrusznik serca;
  • Obecność metali w tkankach;
  • Zaburzenia czucia;
  • Ból o niewyjaśnionym pochodzeniu;
  • Nowotwory;
  • Ciąża;
  • Ostre infekcje i stany gorączkowe;
  • Zagrożenie zatorami, żylaki;
  • Stwardnienie rozsiane;
  • Choroba Parkinsona;
  • Uszkodzenia skóry;
  • Utrudniony kontakt z pacjentem.