Elektrostymulacja

Elektrostymulacja polegastymulowaniu, czyli pobudzaniu mięśni za pomocą energii elektrycznej. Celem zabiegu jest utrzymanie zdolności odnerwionego mięśnia do skurczu, zapobieganie zanikom mięśniowym jak również przywracanie siły i rozbudowa masy mięśniowej. Podczas zabiegu powinno dojść do widocznego skurczu stymulowanych mięśni. W przypadku osłabionego mięśnia celem terapii jest wzmocnienie i zwiększenie jego masy, zapobiegając tym samym dalszemu osłabianiu ( np. w sytuacji długotrwałego unieruchomienia). Największą rolę pełni ona podczas zaników mięśni z przyczyn neurogennych. W przypadku uszkodzenia nerwów obwodowych, to właśnie elektrostymulacja zastosowana szybko przynosi najlepsze efekty terapeutyczne.

• Zaniki i osłabienie mięśni (głównie po unieruchomieniu kończyn, długotrwałym ograniczeniu aktywności);
  • Po porażeniach i niedowładach mięśni spowodowanymi urazami, infekcjami czy nowotworami;
  • Pobudzanie mięśni i poprawa ukrwienia podczas zabiegu mogą zmniejszyć problem z cellulitem.

• Rozrusznik serca;
  • Padaczka;
  • Ciąża;
  • Aktywna choroba nowotworowa;
  • Uszkodzenie skóry w miejscu zabiegowym;